Biuro podróży odpowiada za opóźnienia
Ograniczanie przez organizatora wycieczek swojej odpowiedzialności za opóźnienie rozpoczęcia imprezy turystycznej jest niezgodne z prawem. Opinię Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tej sprawie potwierdził sąd.
Wyrok sądu dotyczył decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 2011 r. (Decyzja nr RKT 10/2011). Urząd antymonopolowy stwierdził wówczas, że we wzorcach umownych spółki, której działalność pod kątem ochrony interesów konsumentów badał, znalazły się postanowienia tożsame z wpisanymi do rejestru klauzul niedozwolonych. Jeżeli tego rodza- ju klauzule pojawią się w umowie, którą konsument zawarł z przedsiębiorcą, nie wiążą one stron tego kontraktu z mocy prawa. Firma zastrzegała m.in., że nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wylotów z kraju, które byłyby mniejsze niż 12 go- dzin. Tymczasem, zgodnie z pra- wem, opóźnienie oznacza nienależyte wykonanie umowy. W takiej sytuacji klient ma prawo do ubiegania się o stosowną rekompensatę – pod...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta