Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Które upominki można ująć w kosztach

24 grudnia 2013 | Dobra Firma | Marek Piotrowski
Wręczanie firmowych gadżetów to forma reklamy
źródło: 123RF
Wręczanie firmowych gadżetów to forma reklamy

Przekazanie prezentu kontrahentowi sprzyja budowie pozytywnych więzi z firmą. Może ona pomniejszyć swój przychód o wydatki na gadżety ze swoim logo. Podarunki mające na celu budowę wizerunku firmy należy jednak zakwalifikować do reprezentacji i wyłączyć z kosztów.

Marek Piotrowski

Czas Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku to tradycyjny moment przesyłania życzeń oraz przekazywania drobnych prezentów pracownikom, współpracownikom a także kontrahentom. W przypadku obdarowania tych ostatnich działania takie służą niewątpliwie budowie wizerunku firmy. Służą także budowaniu więzi ekonomicznej z kontrahentami, która w przyszłości może zaowocować uzyskaniem przychodów w ramach prowadzonej działalności. Zarówno na gruncie PIT, jak i CIT powstaje jednak pytanie o to, czy wydatki poniesione na nabycie drobnych świątecznych prezentów dla kontrahentów firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. W efekcie, zamykając księgowo grudzień...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9723

Wydanie: 9723

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament