Które upominki można ująć w kosztach
Przekazanie prezentu kontrahentowi sprzyja budowie pozytywnych więzi z firmą. Może ona pomniejszyć swój przychód o wydatki na gadżety ze swoim logo. Podarunki mające na celu budowę wizerunku firmy należy jednak zakwalifikować do reprezentacji i wyłączyć z kosztów.
Marek Piotrowski
Czas Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku to tradycyjny moment przesyłania życzeń oraz przekazywania drobnych prezentów pracownikom, współpracownikom a także kontrahentom. W przypadku obdarowania tych ostatnich działania takie służą niewątpliwie budowie wizerunku firmy. Służą także budowaniu więzi ekonomicznej z kontrahentami, która w przyszłości może zaowocować uzyskaniem przychodów w ramach prowadzonej działalności. Zarówno na gruncie PIT, jak i CIT powstaje jednak pytanie o to, czy wydatki poniesione na nabycie drobnych świątecznych prezentów dla kontrahentów firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. W efekcie, zamykając księgowo grudzień...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta