Właściciel apteki powinien umieć odróżnić informację od reklamy
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA | Sankcje za naruszenie zakazu promocji punktów sprzedających leki mogą być dotkliwe. Sądy administracyjne jednak nie ukarzą za podanie wiadomości o lokalizacji i godzinach pracy.
Definicja i zakres zakazu reklamy aptek i ich działalności od początku jego obowiązywania budzi wiele emocji w środowiskach farmaceutów oraz przedsiębiorców prowadzących apteki, szczególnie zaś od czasu zaostrzenia tego zakazu, co nastąpiło z początkiem stycznia 2012 r.
Podstawa prawna zakazu reklamy jest w ustawie z 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (dalej: ustawa). Zgodnie z art. 94a ust. 1 ustawy, zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego. 1a. Zabroniona jest reklama placówek obrotu pozaaptecznego i ich działalności odnosząca się do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych.
Brak definicji legalnej reklamy daje szerokie pole do interpretacji inspekcji farmaceutycznej oraz sądom
Obowiązywanie tego przepisu ma zarówno swych zwolenników, jak i przeciwników >patrz ramka.
Bez ustawowej definicji
Trudności interpretacyjne dotyczące zakazu reklamy wynikają w znacznym stopniu z braku ustawowej definicji reklamy aptek lub ich działalności (choćby na wzór definicji reklamy produktów leczniczych, wyrażonej w art. 52 ustawy). Wymaga podkreślenia, że w myśl obecnych regulacji – co do zasady – każda taka reklama jest zabroniona. Dopuszczalny zakres...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta