Polacy zmieniają zwyczaje zakupowe
Handel| Liczba wizyt w centrach handlowych spadła w grudniu o ponad 10 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. Konsumenci zaczęli inaczej robić zakupy.
– Grudzień 2013 roku wypadł znacznie słabiej niż grudzień rok wcześniej. W ujęciu miesięcznym polskie centra handlowe odwiedziło nieco ponad 2 proc. mniej osób niż w listopadzie. W ujęciu rocznym spadek wyniósł ponad 10 proc. – wyjaśnia Maciej Kowalczyk z firmy Experian, która przygotowuje FootFall Index Polska.
Tymczasem niemal wszystkie ogłaszane pod koniec 2013 r. badania zakładały wzrost wydatków świątecznych Polaków – zwłaszcza w przypadku prezentów mieli być szczególnie hojni. Może to świadczyć o rosnącym znaczeniu zakupów internetowych. Ale e-handel w Polsce wciąż odpowiada maksymalnie za 5–6 proc. sprzedaży detalicznej.
Najwyraźniej konsumenci wciąż ostrożnie wydają pieniądze. Potwierdzają to dane o wynikach odwiedzin w galeriach handlowych w pierwszym tygodniu stycznia, czyli sezonie wyprzedaży....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta