Wartościowe depozyty w sejfie
Przedmioty odebrane osobie doprowadzonej do izby wytrzeźwień należy odnotować na specjalnej karcie, którą podpisuje kierownik zmiany oraz osoba doprowadzająca, np. policjant, strażnik miejski.
Ministerstwo Zdrowia przygotowało projekt rozporządzenia w sprawie izb wytrzeźwień i placówek utworzonych lub wskazanych przez jednostkę samorządu terytorialnego.
Precyzuje on warunki, jakim powinny odpowiadać ich pomieszczenia i urządzenia, skład oraz kwalifikacje personelu, a także sposób kontroli stanu zdrowia zatrzymanych, w tym badań na zawartość alkoholu.
Określa też zasady prowadzenia depozytu, do którego trafiają przedmioty odebrane pijanym. Te wartościowe będą czekać na właścicieli bezpiecznie zamknięte w sejfie.
Personelem na zmianie są: kierownik zmiany, depozytariusz, lekarz lub felczer, pielęgniarka, opiekun zmiany oraz porządkowy.
Projekt wykonuje wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 3 kwietnia 2012 r. (sygn. K 12/11).
etap legislacyjny: uzgodnienia międzyresortowe