Partery sprzedają się zwykle dłużej
Klienci niechętnie kupują najniżej położone lokale. Decydując się na parterowe mieszkanie, można wynegocjować spore rabaty.
– Mieszkania na parterach w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku sprzedają się nieco słabiej. W trzech pierwszych miesiącach 2013 r. parterowe lokale stanowiły 12 proc. transakcji – podaje Marcin Jańczuk z sieciowej agencji Metrohouse. – W tym roku było to 9 proc.
Także pośredniczka Joanna Lebiedź, właścicielka firmy Lebiedź Nieruchomości, ocenia, że mieszkania na parterach nie cieszą się dużym wzięciem. – Jednak w porównaniu z poprzednimi latami, dość szybko znajdują nabywców – zastrzega pośredniczka.
Już nie dla firm
Parterowe mieszkania kupują najczęściej rodziny z dziećmi. Czasem decydują się na nie starsze osoby. – Takie lokale sprzedają się trudniej, dlatego jest szansa, by wynegocjować nieco większe rabaty – zauważa Marcin Jańczuk. Sylwester Rosa, pośrednik z warszawskiej agencji Panorama Nieruchomości, ocenia, że ofert mieszkań na parterach jest więcej niż lokali położonych na pierwszym czy drugim piętrze. – Partery sprzedają się dłużej, dlatego statystycznie jest ich więcej – tłumaczy Sylwester Rosa.
Biorąc pod uwagę transakcje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta