Czym deweloper skusi dziś najemców biur?
Pracownik nie musi wychodzić na obiad, zakupy, ćwiczenia czy po dziecko poza biurowiec.
Życzenia najemców biur są coraz większe, bo to oni dyktują warunki na rynku. – W staraniach o pozyskanie klientów deweloperzy nie tylko optymalizują koszty, lecz również coraz większą uwagę poświęcają podnoszeniu jakości budynków. Dbają też o stworzenie przyjaznego miejsca pracy, czyli takiego, w którym nie tylko trzeba, ale chce się być. Biuro ma sprzyjać pracy zespołowej, ma odzwierciedlać filozofię firmy. Ma przyciągać talenty i ułatwiać identyfikację z miejscem pracy – tłumaczy Paulina Misiak, partner, dyrektor usług reprezentacji najemców w Cushman & Wakefield.
Podkreśla, że aby najemca zainteresował się biurowcem, budynek powinien być ekonomiczny, energooszczędny, przyjazny zdrowiu i środowisku. – Ale coraz większą wagę klienci przywiązują też do zaplecza, jakie oferuje budynek. W budynkach pojawiają się restauracje z prawdziwego zdarzenia, kawiarenki, usługi pierwszej potrzeby, kluby fitness, parkingi i prysznice dla dojeżdżających rowerami, a w wypadku kompleksów o większej skali – centra konferencyjne, medyczne, sportowe czy w końcu zaplecza hotelowe oraz sklep – wylicza.
Z myślą o pracownikach
Także Kamil Tyszkiewicz,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta