Kontenery na tory
Przewozy intermodalne szybko rosną i branża jest przekonana, że w najbliższych dekadach tempo rozwoju nie osłabnie, co sprawi, że więcej ładunków trafi z dróg na tory.
Rosnące obroty handlowe Polski z krajami zamorskimi, przede wszystkim z Chinami, sprawiają, że w polskich portach raptownie rosną przeładunki kontenerów. W 2013 roku sięgnęły 2 mln TEU (kontenerów 20-stopowych), a specjaliści przewidują, że za 15 lat zwiększą się trzykrotnie. Tę masę będą wywozić z portów nie tylko samochody ciężarowe. Chociaż wykonują większość pracy, to ich udział systematycznie maleje i za kilka lat może spaść nawet poniżej połowy. Świadczy o tym rosnący udział kolei w obrocie pojemnikami: np. w terminalu kontenerowym BCT przekroczył 41 proc. w ubiegłym roku, gdy w 2004 był czterokrotnie mniejszy. Także w najmłodszym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta