Jakie warunki trzeba spełnić, żeby sprzedawać środki ochrony roślin
Formalności | Przedsiębiorca, który chce wprowadzać do obrotu środki ochrony roślin, musi uzyskać wpis do rejestru prowadzonego przez wojewódzkiego inspektora ochrony roślin i nasiennictwa.
Ustawa z 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin (dalej: u.ś.o.r.) przewiduje, że działalność gospodarcza w zakresie:
- wprowadzania środków ochrony roślin do obrotu lub
- konfekcjonowania (czyli pakowania, przepakowywania, etykietowania bądź przeetykietowywania) tych środków,
jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (dalej: u.s.d.g.). Taka działalność wymaga wpisu do rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność w zakresie wprowadzania środków ochrony roślin do obrotu lub konfekcjonowania tych środków (dalej: rejestru) prowadzonego przez wojewódzkiego inspektora ochrony roślin i nasiennictwa.
Krok 1. Ustal, jakie substancje będziesz sprzedawał
Pojęcie: środki ochrony roślin należy rozumieć zgodnie z art. 2 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1107/2009. Są to produkty składające się z substancji czynnych, sejfnerów i synergetyków, lub takie, które je zawierają, i są przeznaczone do następujących zastosowań:
- ochrony roślin lub produktów roślinnych przed organizmami szkodliwymi lub zapobiegania działaniu takich organizmów, chyba że głównym przeznaczeniem produktu jest utrzymanie higieny,
- wpływanie na procesy życiowe roślin, np. przez substancje działające jako regulatory...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta