W stronę konkurencji
Każdy monopol jest zły. Bez wyjątku. Niezagrożona pozycja firmy monopolisty osłabia jej chęć do rozwoju, wprowadzania innowacji, poprawy jakości produktu czy obniżania kosztów. Prowadzi do sytuacji, gdzie jedynym pomysłem na zwiększenie efektywności jest podnoszenie cen, czyli przerzucenie odpowiedzialności za wynik finansowy firmy na konsumenta. Co więcej, zysk w ten sposób osiągnięty zwykle nie jest w żaden sposób inwestowany z myślą o lepszym zaspokojeniu potrzeb klienta. Brak konkurencyjności zabija przedsiębiorczość, postęp i stawia konsumenta w roli petenta, co w XXI wieku jest nie do pomyślenia.
Jestem przekonany, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta