Browary marzą o długim i ciepłym lecie
Alkohole | Mundial ożywił nieco rynek piwa. Producenci stawiają na nowości.
beata Drewnowska
– W tym roku spodziewamy się stabilizacji na rynku piwa, jeśli idzie o wielkość spożycia – mówi „Rz" Tomasz Bławat, szef Związku Browary Polskie oraz prezes Carlsberg Polska. – Jeżeli spożycie wzrośnie, to o 1 proc., pod warunkiem jednak, że lato będzie długie i słoneczne.
Pogoda, szczególnie w czasie wakacji, jest tradycyjnie kluczowa dla sprzedaży piwa w Polsce. Ma dużo większe znacznie niż wydarzenia sportowe, jak np. zakończony kilka dni temu mundial w Brazylii.
Ceny pod presją
Browary przyznają, że piłkarskie rozgrywki mogły nieco ożywić sprzedaż w czerwcu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta