Na niszowym rynku też kryją się zyski
Mój biznes | Zakupy spożywcze w sieci stają się wśród Polaków coraz popularniejsze, przybywa więc firm, które chcą na tym zarobić. Jedną z nich jest bdsklep.pl.
piotr mazurkiewicz
Według badania firmy Gemius już co czwarty internauta choć raz zrobił zakupy spożywcze w sieci. Nowy trend widać także po rosnącej popularności bdsklep.pl, jednego z sieciowych supermarketów. Firma powstała w 2006 r., kiedy to mogła się pochwalić 142,5 tys. użytkowników.
Popularność serwisu błyskawicznie rosła – w 2009 r. wynosiła ponad 460 tys., a w 2012 r. 836,9 tys. Ubiegły rok zakończył się przekroczeniem pułapu 2 mln użytkowników.
Właścicielem i pomysłodawcą firmy jest Wiktor Sawosz – Polak, który do 1992 r. mieszkał w Grodnie. Po przyjeździe do Polski stworzył spółki zajmujące się eksportem słodyczy na Białoruś i do Rosji. Później ich ofertę uzupełniła żywność paczkowana oraz środki czystości.
Nowe rynki stają otworem
Po wejściu Polski do Unii spółki sprzedawały towary FMCG do Europy Zachodniej i innych krajów świata, a w 2010 r. zaczęły zaopatrywać polski rynek w produkty importowane bezpośrednio z Niemiec i Wielkiej Brytanii.
Naturalnym kierunkiem było wejście także w sprzedaż internetową. – Na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta