Networking nie tylko dla dużych
Przedsiębiorczość | W Polsce przybywa inicjatyw, które ułatwiają nawiązywanie biznesowych kontaktów, integrując firmy.
Anita Błaszczak
W programach interwencyjnych w telewizji popularnym tematem jest nierówna walka niewielkich firm z potężną machiną biurokratyczną, np. z fiskusem. Walka, w której przedsiębiorca jest zdany wyłącznie na własne siły, chyba że z pomocą przyjdą mu dziennikarze.
Można odnieść wrażenie, że o ile większe spółki mogą się otoczyć sztabem kosztownych doradców i ekspertów, o tyle małe firmy działają na nieprzyjaznym pustkowiu, otoczone zewsząd przez konkurentów.
Pole do współpracy
Jak przyznaje prof. Jerzy Cieślik, dyrektor Centrum Przedsiębiorczości Akademii Leona Koźmińskiego, wielu krajowych biznesmenów, zwłaszcza tych ze starszego pokolenia, rozumie kapitalizm jako nieustanną walkę konkurencyjną, bez pola do współpracy. Na szczęście, również dzięki zmianie pokoleniowej, widać w ostatnich latach stopniowy wzrost zainteresowania nurtem kooperacji w biznesie. Sprzyjają temu dofinansowane z Unii projekty, które wspierają klastry przemysłowe czy inne formy współdziałania firm. Przybywa też prywatnych inicjatyw networkingowych – które uzupełniają ofertę działających od lat organizacji przedsiębiorców i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta