IBE krytykuje sposób oceny szkół
Dezorganizacja, stres, biurokracja – to efekt reformy systemu nadzoru oświatowego.
W weekend napisaliśmy, że nowy system kontroli szkół jest niewydolny. Kolejne wyniki egzaminów zewnętrznych pokazują, że w szkołach pogłębia się problem z nauczaniem przedmiotów ścisłych. Z kolei opublikowany kilka dni temu raport Najwyższej Izby Kontroli wskazuje na nasilający się problem agresji w placówkach oświatowych. Poważne zastrzeżenia do systemu oceny pracy szkół mają też nauczyciele.
Instytut Badań Edukacyjnych przyjrzał się wprowadzonej w 2009 r. przez MEN reformie nadzoru pedagogicznego. Opublikowane właśnie wyniki tego badania wskazują, że w opinii nauczycieli i dyrektorów szkół tzw. ewaluacja zewnętrzna wiąże się przede wszystkim ze stresem i negatywnymi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta