Postrzegają nas jako buntownika
Jeff Guyton | W Rosji opłaca się produkować ze względów podatkowych – mówi prezes Mazdy w Europie.
Rz: 24-procentowy wzrost sprzedaży w I półroczu, nowe modele i poprawa prognoz zakładająca, że w tym roku sprzedacie w Europie 170 tys. aut. Jak to możliwe?
Jeff Guyton: Bo Mazda działa inaczej niż konkurencja. Na rynku japońskim jesteśmy postrzegani jako buntownik, firma, która w przeszłości odmówiła fuzji z którąś z potęg motoryzacyjnych. Przełomem okazała się nasza technologia Skyactive. Nasi ludzie położyli przed sobą pustą kartkę. Projektowali nowy napęd, nowe zawieszenie... Wszystko miało być nowe. Do tego jeszcze mniejsza waga, ale nadwozie równie wytrzymałe jak w poprzednich modelach i koszt niższy o 70 proc. w porównaniu z poprzednią generacją naszych aut. Większość producentów, kiedy chce zmniejszyć wagę auta, zastępuje stal aluminium bądź włóknem węglowym. To zmniejsza wagę, ale kosztuje fortunę. My inteligentnie wykorzystujemy stal. CX5 był pierwszym autem nowej generacji. I udało się, CX5 zdobył w Europie 5 proc. w swoim segmencie. A nasz zysk na każdym sprzedanym aucie wzrósł o tysiąc euro. Tę technologię wykorzystaliśmy w Mazdzie6 i Mazdzie3. Teraz przyszedł czas na model Mazda2. A sama technologia SkyActiv ma jeszcze spore rezerwy, jest bardziej ekonomiczna niż konkurencyjne....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta