Faktorzy celują w małe firmy
Finanse | Firmy faktoringowe dotychczas obsługiwały głównie duże przedsiębiorstwa. Ostatnie dwa lata to jednak zdecydowany zwrot tej branży w kierunku małych i średnich spółek w poszukiwaniu nowych możliwości rozwoju.
Mateusz Pawlak
Statystyki zaprezentowane przez Główny Urząd Statystyczny potwierdzają, że faktoring jest coraz popularniejszą formą finansowania przedsiębiorstw.
W 2013 roku liczba klientów korzystających z usług faktoringowych wzrosła o 12,2 proc. (do niemal 8,5 tys.) w porównaniu z rokiem 2012.
Przybywa mniejszych
Dane GUS wskazują na wzrost liczby firm korzystających z faktoringu niemal we wszystkich segmentach, ale zdecydowanie największy wzrost widoczny jest wśród małych firm.
– Faktoring staje się coraz powszechniej dostępnym rozwiązaniem. Oferuje go coraz więcej instytucji finansowych, zaryzykowałbym wręcz stwierdzenie, że stał się standardowym elementem oferty banków – uważa Sebastian Grabek, dyrektor ds. faktoringu HSBC Bank Polska.
– Z perspektywy małych firm duże znaczenie mogło mieć stworzenie oferty faktoringowej dla najmniejszych przedsiębiorstw, zwanej mikrofaktoringiem – dodaje ekspert. Jego zdaniem istotnym czynnikiem jest też fakt, że faktoring jest prostym rozwiązaniem,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta