Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jest miejsce na kawiarnie

12 września 2014 | Ciekawa ekonomia
źródło: materiały prasowe

Andrzej Jackiewicz | W Polsce jest ich ciągle mniej niż w Europie Zachodniej – mówi prezes CHI Polska.

Rz: Czy priorytetem są nowe kawiarnie Costa w centrach handlowych?

Andrzej Jackiewicz: W tej chwili ponad 50 proc. naszych kawiarni działa właśnie w centrach handlowych. Około 30 proc. przypada na ulice handlowe, a reszta to inne lokalizacje, takie jak lotniska czy biurowce. Centra handlowe przez wiele lat były głównymi miejscami, w których uruchamiano nowe sklepy i punkty usługowe. Wynikało to bezpośrednio z oczekiwań konsumentów oraz z zapotrzebowania rynku na powierzchnie handlowe o wysokim standardzie.

Klienci szybko zachłysnęli się takimi miejscami i uwielbiali w nich spędzać czas całymi dniami, w towarzystwie rodzin, przyjaciół, znajomych. Jednak, podobnie jak ma to miejsce z innymi zachowaniami i zwyczajami konsumenckimi, te także się zmieniają i od dłuższego już czasu obserwujemy, że centra tracą siłę przyciągania.

To moda czy już trend?

Trudno stwierdzić, raczej nikt się nie pokusi teraz o takie prognozy. Z dostępnych nam danych wynika, że od dłuższego czasu liczba odwiedzających centra spada. Co więcej, nie widać oznak wyhamowywania tego trendu. Dlatego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9939

Wydanie: 9939

Spis treści

Biznes Trendy

Zamów abonament