Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Długa czy krótka rozmowa?

19 września 2014 | Prawo | Patrycja Kozik
Patrycja Kozik, aplikant radcowski, Barta Litwiński Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów
źródło: materiały prasowe
Patrycja Kozik, aplikant radcowski, Barta Litwiński Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów
źródło: Rzeczpospolita

Nowa ustawa o prawach konsumenta na zawsze zmieni zawieranie umów przez telefon. Nakłada bowiem na przedsiębiorców dzwoniących do konsumentów nowe obowiązki. Prowadzi to do wydłużenia czasu połączenia i zmiany systemu zawierania umów.

Zgodnie z art. 20 ust. 1 nowej ustawy, jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, ma obowiązek na początku rozmowy poinformować o tym celu, podać identyfikujące go dane oraz dane osoby, w imieniu której telefonuje. Przepis nie precyzuje, o jakie dane chodzi. Dopiero art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy wyjaśnia, że są to w szczególności dane o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także o numerze, pod którym przedsiębiorca został...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9945

Wydanie: 9945

Spis treści
Zamów abonament