Długa czy krótka rozmowa?
Nowa ustawa o prawach konsumenta na zawsze zmieni zawieranie umów przez telefon. Nakłada bowiem na przedsiębiorców dzwoniących do konsumentów nowe obowiązki. Prowadzi to do wydłużenia czasu połączenia i zmiany systemu zawierania umów.
Zgodnie z art. 20 ust. 1 nowej ustawy, jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, ma obowiązek na początku rozmowy poinformować o tym celu, podać identyfikujące go dane oraz dane osoby, w imieniu której telefonuje. Przepis nie precyzuje, o jakie dane chodzi. Dopiero art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy wyjaśnia, że są to w szczególności dane o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także o numerze, pod którym przedsiębiorca został...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta