Koleje nie dla towarów
Infrastruktura | Linie kolejowe zapychają się, a na braku przepustowości tracą przede wszystkim przewoźnicy ładunków.
Prywatny przewoźnik towarowy CTL przerwał zmowę milczenia i publicznie poskarżył się, że brakuje przepustowości na liniach kolejowych. Priorytet mają na nich pociągi pasażerskie. Kolejowi przewoźnicy towarowi obawiają się, że po uruchomieniu kolejnych szybkich połączeń przepustowość linii zostanie znacznie ograniczona i na towarowe pociągi zabraknie miejsca. Przykładem takiego węzła gordyjskiego jest linia 202. Jej tory w rejonie Trójmiasta są zapchane pociągami pasażerskimi, przez co składy towarowe są wstrzymywane i mają opóźnienia, na linię mogą wjeżdżać tylko przez cztery godziny na dobę. Z tego powodu Lotos Kolej zrezygnowała z wywozu kontenerów z Gdyni. Musiała używać 204-kilometrowego objazdu, choć z jej siedziby do portu jest tylko 29 km. Koszt objazdu był zbyt wysoki dla klientów. Na braku przepustowości traci nie tylko przewoźnik kolejowy, ale i porty. PCC Intermodal zapowiedziało odbiór kontenerów z Rotterdamu zamiast z Gdyni, bo holenderski port ma lepsze połączenie z siecią kolejową niż polski. W 2012 roku po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta