Wzrost morskich stawek szansą dla kolei
Od 1 stycznia 2015 roku żegluga na wodach Bałtyku, Morza Północnego i kanału La Manche musi używać wyłącznie paliwa niskosiarkowego, zawierającego do 0,1 proc. siarki. Dla armatorów oznacza to gwałtowny wzrost wydatków, jako że nowe paliwo (tzw. destylowane) jest kilkakrotne droższe od dotychczas używanego, zawierającego do 3 proc. siarki. Jeżeli jednostka używać będzie zasiarczonego paliwa, musi zostać wyposażona w usuwające siarkę absorbery, które kosztują co najmniej 2 mln euro.
– Raczej całość wydatków związanych z wejściem dyrektywy siarkowej zostanie przerzucona...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta