Nie traćmy czasu!
Wydawać by się mogło, że w kilku ostatnich latach zaistniały wszelkie warunki do szybkiego rozwoju kolei w Polsce. To przede wszystkim ogromne środki finansowe - głównie z funduszy UE, zdolność rodzimych producentów do dostarczania nowoczesnego taboru do przewozów pasażerów oraz towarów, znaczny potencjał w zakresie wykonawstwa, a także produkcji materiałów i wyrobów dla infrastruktury kolejowej.
To wszystko, wsparte kolejnymi ambitnymi strategiami, które doceniają rolę kolei w gospodarce i życiu społecznym, dawało realne szanse na zbliżanie się do czołówki europejskich kolei.
Rzeczywistość skutecznie studzi ten optymizm. Przewozy pasażerów koleją nie rosną od lat, przy ogromnym tempie wzrostu samochodowych. Można ten proces tłumaczyć po części zachłyśnięciem się rodaków motoryzacją wraz z możliwością sprowadzania rocznie nawet 700 tysięcy używanych samochodów.
Cały przyrost towarów w transporcie przejęły samochody, zabierając kolei niemały...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta