Problem zamieciony pod dywan nie znika
Spory między podwładnymi to codzienność w pracy menedżera. To od niego zależy, czy zarządzi sytuacją konfliktową w taki sposób, aby uniknąć rozłamu w zespole i przekuć zatarg w korzyść dla organizacji.
Sytuacje konfliktowe w pracy to spory koszt dla firmy. Nieporozumienia mogą być powodem wzmożonej rotacji pracowników, absencji chorobowej czy demotywacji zespołu. Negatywnych skutków napięć w zakładzie można jednak uniknąć przez umiejętne podejście menedżera do zarządzania konfliktem.
Menedżer powinien być głosem rozsądku w sytuacji konfliktowej, ponieważ ma ogromny wpływ na finał nieporozumień w zespole. Od jego doświadczenia i umiejętności zależy, czy dany spór nie zaburzy pracy całej załogi, lecz stanie się stymulatorem oraz koniecznym przystankiem na drodze rozwoju przedsiębiorstwa.
Źródła nieporozumień
Każdy pracownik wnosi do firmy swoją osobowość, wartości, cele, kompetencje czy styl komunikacji. Z jednej strony jest to czynnik wzbogacający organizację i stanowiący o jej sile, z drugiej – nierzadko stanowi punkt zapalny i źródło nieporozumień. Im więcej indywidualności w zespole, tym więcej potencjalnych sytuacji problemowych.
– Najbardziej powszechnymi źródłami konfliktów, poza różnicą charakterów i powiązanym z tym odmiennym stylem pracy są: sprzeczność interesów, różnice ideowe, rywalizacja, brak motywacji czy wypalenie zawodowe. A w sytuacji nakładania się na siebie wielu drobnych nieporozumień w dłuższym czasie, wystarczy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta