W jaki sposób organizator konkursu może naruszyć prawo konsumenckie
Wiadomości zachęcające do udziału w konkursie SMS muszą jasno, rzetelnie i wyraźnie informować, kto jest jego organizatorem, jakie są zasady konkursu i z jakimi kosztami się wiąże.
Michał Kołtuniak
„Gwarantowana wygrana, odeślij SMS na numer...", „50 tys. złotych jest już prawie Twoje. Odeślij darmowy SMS na nr...". Na pewno większość z nas przynajmniej kilka razy otrzymała tego typu krótkie wiadomości tekstowe. Część także im uległa i dopiero po wysłaniu odpowiedzi dowiadywała się, że właśnie zgodziła się na udział w jakimś konkursie, w którym może i są przewidziane jakieś nagrody, ale żeby je zdobyć, trzeba będzie wysłać jeszcze wiele kolejnych SMS. I, niestety, nie będą już one darmowe.
W przypadku firmy CT Creative Team, której urząd antymonopolowy zarzucił naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, i organizowanego przez nią konkursu Quiz Wiedzowy konsumenci otrzymywali m.in. takie informacje: „I w końcu się udało! Wygrywasz gwarantowaną nagrodę w grze o 100.000zł! Po odbiór odeślij darmowy sms: Kasa na nr xxxx!, Wow! Gratulujemy! www.zzzz.pl" lub „Właściciel numeru proszony o pilne wysłanie za darmo SMSa o treści kasa na nr xxxx. Czeka nagroda gwarantowana w grze o 100.000 zł www.zzzz.pl".
Tym samym w wysyłanych wiadomościach brak było informacji, że odesłanie SMS oznacza zgodę na przystąpienie do konkursu, który polegał na wysyłaniu przez konsumentów dodatkowo płatnych SMS w odpowiedzi na nadsyłane pytania. Ponadto w reklamach brak było informacji o cenie tych SMS oraz organizatorze konkursu. Za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta