autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Uczestnicy debaty „Rzeczpospolitej” podkreślali konieczność dobrego przygotowania się firm do ekspansji na rynki Ameryki Północnej i Południowej
źródło: Rzeczpospolita
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Tim Reid, szef Pionu Bankowości Komercyjnej na Europę w Banku HSBC: Nie można zakładać, że model biznesowy stosowany w Polsce sprawdzi się w innych miejscach na świecie
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Monika Piątkowska, wiceprezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych: Przedsiębiorcy mali i średni mają dylemat: czy na dalekich rynkach sobie poradzą, czy warto tam wchodzić?
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Anna Barbarzak, dyrektor Departamentu Współpracy Ekonomicznej w MSZ: Sytuacja za wschodnią granicą będzie motywować polskie firmy do wychodzenia poza rynki europejskie
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Józef Wancer, prezes Amerykańskiej Izby Handlowej: Ważne jest, by do zagranicznej ekspansji dobrze się przygotować, ale i nie obawiać się podjęcia decyzji
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Tomasz Chmal, partner w White & Case: Korzystny klimat inwestycyjny w USA i Kanadzie sprzyja inwestowaniu tam przez firmy zagraniczne
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Michał Sydor, dyrektor finansowy Zagranicznych Podmiotów Powiązanych, Inglot: Naszym pierwszym zagranicznym rynkiem nie były kraje sąsiadujące z Polską, tylko Kanada
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Paweł Bielski, dyrektor strategii i rozwoju, Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police: Aby utrzymać pozycję na amerykańskim rynku, musieliśmy dokonać znaczącej zmiany
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Paweł Sekieta, wiceprezes ds. finansowych Korony: Najważniejsze, jak do przetarcia ścieżek na zagranicznych rynkach jesteśmy przygotowani i z kim będziemy to robić
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Jakub Ratajczak, dyrektor zarządzający easyPack, Integer: Promocja dobrych skojarzeń z Polską może przynieść naszym firmom bardzo konkretne rezultaty biznesowe
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Sven Juergensen, dyrektor w Pionie Skarbu, HSBC Trinkhaus & Burkhardt AG: Jeśli jakiś produkt sprawdza się na konkurencyjnym rynku europejskim, to jest szansa, że będzie się także sprzedawał gdzie indziej
gospodarka | Konflikt na Wschodzie i silna konkurencja w UE zmusza eksporterów do wyjścia poza rynki europejskie.
Adam woźniak
Ameryka jest obiecującym kierunkiem dla polskiego eksportu – wynika z debaty „Rzeczpospolitej" „Go Global – Ameryka Północna czy Ameryka Południowa". Według badań HSBC do 2050 r. część europejskich krajów wypadnie z pierwszej trzydziestki światowych gospodarek. Tak będzie m.in. ze Szwecją, Norwegią czy Danią. Zarazem rosła będzie siła firm w takich krajach, jak Brazylia, Meksyk, Argentyna czy Peru.
– Pozycja tych krajów na liście rankingowej będzie coraz lepsza, ponieważ w następnych 20 latach ich gospodarki będą się szybko rozwijać – zaznaczył Tim Reid, szef Pionu Bankowości Komercyjnej na Europę w Banku HSBC. Jego zdaniem to informacja dla polskich firm, jeśli chcą skorzystać z szans pojawiających się na świecie.
Okazje do rozwoju daje także Ameryka Północna, która zainteresowana jest sektorami będącymi mocną stroną polskiego eksportu: produkcją maszyn czy usługami informatycznymi. – Nie można jednak zakładać, że model biznesowy stosowany w Polsce sprawdzi się w innych krajach. Trzeba rozumieć lokalne uwarunkowania – zaznaczył Reid.
Z informacji PAIIZ wynika, że dla polskich firm jedną z największych przeszkód w rozwijaniu się na dalekich rynkach są...