Firmy biorą kurs na Amerykę
gospodarka | Konflikt na Wschodzie i silna konkurencja w UE zmusza eksporterów do wyjścia poza rynki europejskie.
Adam woźniak
Ameryka jest obiecującym kierunkiem dla polskiego eksportu – wynika z debaty „Rzeczpospolitej" „Go Global – Ameryka Północna czy Ameryka Południowa". Według badań HSBC do 2050 r. część europejskich krajów wypadnie z pierwszej trzydziestki światowych gospodarek. Tak będzie m.in. ze Szwecją, Norwegią czy Danią. Zarazem rosła będzie siła firm w takich krajach, jak Brazylia, Meksyk, Argentyna czy Peru.
– Pozycja tych krajów na liście rankingowej będzie coraz lepsza, ponieważ w następnych 20 latach ich gospodarki będą się szybko rozwijać – zaznaczył Tim Reid, szef Pionu Bankowości Komercyjnej na Europę w Banku HSBC. Jego zdaniem to informacja dla polskich firm, jeśli chcą skorzystać z szans pojawiających się na świecie.
Okazje do rozwoju daje także Ameryka Północna, która zainteresowana jest sektorami będącymi mocną stroną polskiego eksportu: produkcją maszyn czy usługami informatycznymi. – Nie można jednak zakładać, że model biznesowy stosowany w Polsce sprawdzi się w innych krajach. Trzeba rozumieć lokalne uwarunkowania – zaznaczył Reid.
Z informacji PAIIZ wynika, że dla polskich firm jedną z największych przeszkód w rozwijaniu się na dalekich rynkach są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)


