Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Portal wiedzy dla konsumenta

04 listopada 2014 | Prawo | ł.k.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił serwis z informacjami o nowych prawach klientów, które zaczną obowiązywać 25 grudnia.

Jak odstąpić od umowy, jakie są zasady stosowania rękojmi i czego konsument może się domagać od sprzedawcy – to informacje, które można znaleźć na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl.

Portal adresowany jest do konsumentów i przedsiębiorców. Ci pierwsi dowiedzą się, jak będą mogli załatwić daną sprawę. A sprzedawcy i usługodawcy mają poznać nowe obowiązki względem klientów.

Portal uwzględnia nową ustawę o prawach konsumenta, która wejdzie w życie 25 grudnia 2014 r. Uwaga o tym jest widoczna na stronie. A to ważne, bo nowe przepisy znacznie się różnią od obecnych. Pozwolą konsumentom odstąpić od umowy zawieranej przez internet w ciągu 14 dni od daty zakupu, a nie w ciągu dziesięciu. A w wypadku wadliwego towaru będzie można żądać nie tylko naprawy, ale także zwrotu pieniędzy, gdy usterka jest poważna.

Wydanie: 9983

Wydanie: 9983

Spis treści
Zamów abonament