Ostra konkurencja w sprzedaży energii dla MŚP
Nowi gracze pojawiają się w segmencie sprzedaży energii klientom biznesowym, który jest poddany prawom rynku od ponad siedmiu lat.
Walka nie toczy się dziś o największych odbiorców, na których spółki energetyczne już od dawna prawie nie zarabiają. Grupą najbardziej interesującą są mali i średni przedsiębiorcy. To prawdopodobnie z myślą o nich zaczynają działalność kolejne spółki obrotu prądem. Tylko w ubiegłym roku prezes Urzędu Regulacji Energetyki wydał koncesję ok. 50 podmiotom.
Niedawno ambitne plany pozyskiwania odbiorców z grupy MŚP ogłosił też francuski EDF. Koncern chce u nas na tym rynku zdobyć do końca 2018 r. przynajmniej 100 tys. podmiotów, czyli 10 proc. podmiotów z tego sektora.
– Dzisiaj wszyscy chcą dotrzeć do drobnego biznesu. Problem w tym, że są to odbiorcy niewrażliwi na cenę energii, a dodatkowo bardzo rozproszeni –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta