Śmierć jeździ autostradą
Choć Polska buduje nowe drogi o wysokim standardzie, należą one do najniebezpieczniejszych w Europie.
W latach 2004–2013 łączna długość autostrad w Polsce wzrosła z 400 do 1500 km. Jednak z oddawaniem ich do użytku nie idzie w parze spodziewana poprawa bezpieczeństwa. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu Europejskiej Rady Bezpieczeństwa w Transporcie.
Rada zbadała bezpieczeństwo na europejskich autostradach w latach 2004–2013, skupiając się na wypadkach śmiertelnych. W tym okresie autostrady na kontynencie stały się bezpieczniejsze. Liczba ofiar spadła ogólnie o 8 proc.
W niektórych krajach poprawa była większa, w innych mniejsza. Do pierwszych należy Litwa (20 proc.), Słowacja (14 proc.) i Hiszpania (13 proc.). Najgorzej w podsumowaniu wypadła Polska. Poprawa bezpieczeństwa wyniosła tylko 0,7 proc. Przykładowo w 2004 r. na autostradach zginęło 37...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta