Jak ujemna marża wpłynie na podatek
Wpisywanie w rejestrach VAT kwot należnych za imprezy zrealizowane w danym okresie oraz wydanych na zakupy od innych podmiotów pozwoli na ustalenie globalnego wyniku za ten czas, a tym samym prawidłowej podstawy opodatkowania.
Konsekwencją zdefiniowania marży w art. 119 ust. 2 ustawy o VAT jako wyniku pewnego działania matematycznego jest dopuszczenie możliwości, że marża może być zarówno dodatnia, jak i ujemna. W związku z tym powstają wątpliwości, czy z tytułu świadczenia usług turystyki można uwzględniać kwoty marż ujemnych i marżę dodatnią pomniejszać o marżę ujemną, a tym samym wykazać niższy VAT należny w danym okresie rozliczeniowym.
Niedawno organy podatkowe twierdziły, że wykładnia przepisów nakazuje obliczać kwotę marży w odniesieniu do pojedynczej usługi. Obecnie stanowisko to ewoluuje. Jednak organy nadal uważają, że suma uwzględniająca zarówno wyniki dodatnie, jak i ujemne poszczególnych transakcji nie może przybrać wartości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta