Sprzedaż w sieci wymusza zmiany w galeriach
Marki znane z centrów otwierają sklepy internetowe, by dopełnić swoją ofertę i nie wypaść z rynku. Zakupy online sprzyjają jednak rozwojowi magazynów.
Z danych JLL wynika, że w 2017 r. podaż powierzchni handlowych może zwiększyć się do ok. 11 mln mkw. Duża konkurencja, wzrastająca popularność elektronicznych zakupów i zmieniające się oczekiwania coraz bardziej wymagających i wygodnych klientów, są wyzwaniem dla właścicieli i zarządców centrów handlowych. Szczególnie tych starszych obiektów, mniej dostosowanych do nowych potrzeb rynku.
W realu i w sieci
Handel internetowy jest najszybciej rozwijającą się branżą gospodarki. Od kilku lat notowany jest w tym segmencie dwucyfrowy wzrost, a liczba zaangażowanych na tym rynku uczestników jest w Polsce najwyższa na tle Europy.
– Przyczyniają się do tego oferowane udogodnienia i innowacje, mające na celu maksymalne ułatwienie zakupów dla konsumenta, takie jak bankowość internetowa, sklepy w sieci, łatwość zakupu, dostawy i wymiany towaru – mówi Anna Hofman, starszy negocjator w dziale powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield.
Ekspertka C&W dodaje, że coraz więcej marek obecnych w tradycyjnych galeriach prowadzi swoje sklepy w sieci. – Na przykład w maju br. sprzedaż online rozpoczęła jedna z najpopularniejszych marek modowych – H&M. Niektóre sieci...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta