Piekarnie mają problem
Spożycie pieczywa systematycznie spada, a coraz większą część rynku zagarniają duże sieci.
piotr mazurkiewicz Beata Drewnowska
Sklepy sieci spożywczych przyciągają klientów wcale nie najniższymi cenami, lecz pieczywem wypiekanym na miejscu. Okazuje się bowiem, że dla Polaków ważne jest to, aby kupiony chleb był jeszcze ciepły i chrupiący, jego skład czy marka producenta mają drugorzędne znaczenie.
Sieci mocno walczą
Z badania TNS Polska dla Lidla wynika, że 84 proc. badanych pieczywo kupuje co drugi dzień lub częściej. Mimo to jego spożycie w Polsce spada. Jak szacuje Instytut Polskie Pieczywo (IPP), statystyczny Polak w 2015 r. zje go 45,3 kg, 4,2 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta