Tanie wędliny już Polakom nie smakują
Konsumenci są gotowi wydać więcej na kiełbasy i szynki wysokiej jakości. Ale to nie zahamuje kurczenia się rynku.
Beata Drewnowska
– W najbliższych latach popyt na wędliny może maleć o 2–3 proc. rocznie – mówi „Rzeczpospolitej" Janusz Rodziewicz, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.
To oznacza, że nie uda się odwrócić spadkowego trendu w spożyciu szynek i kiełbas, który trwa od 2008 r. W 2014 r. na przeciętnego Polaka przypadało niespełna 24,4 kg wędlin – wynika z danych GUS. To niemal 1 proc. mniej niż rok wcześniej i aż 15 proc. poniżej poziomu spożycia z 2008 r. Tylko w II kwartale 2015 r. nasze wydatki na wędliny zmalały o 3,1 proc. do ponad 3,6 mld zł – wynika z danych GfK.
Janusz Rodziewicz wyjaśnia, że na popularności tracą głównie wędliny najtańsze.
– Ciężar zakupów przesuwa się w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta