Złota polska jesień nie sprzyja LPP i CCC
Wysokie temperatury i słoneczna pogoda nie zachęcają do zakupów jesiennej odzieży i obuwia. Firmy z branży rozwijają się wolniej, niż planowano.
maciej rudke
Odzieżowe LPP i obuwnicze CCC, liderzy w swoich branżach na polskim rynku, nie zachwycili październikową sprzedażą. To już trzeci z rzędu ich słabszy miesiąc, co rodzi obawy o całoroczne zyski.
Czasu coraz mniej
LPP (właściciel marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) w październiku wypracował 496 mln zł przychodów, o 7 proc. więcej niż rok temu. Marża brutto kolejny raz spadła, ale tym razem o 3 pkt proc., do 59 proc., czyli wolniej niż w poprzednich miesiącach (marżom LPP szkodzi umocnienie dolara wobec złotego i ostra konkurencja cenowa na rynku).
CCC w październiku miało 310 mln zł obrotów, o 25 proc. więcej niż rok wcześniej (przychody ze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta