Inicjatorzy referendum zamiast ogłoszenia mogą użyć Facebooka
Obowiązek podania do wiadomości przedmiotu referendum w sposób zwyczajowo przyjęty w danej gminie nie ogranicza się tylko do publikatorów urzędowych, takich jak tablice w urzędzie czy biuletyn informacji publicznej.
Czego dotyczył spór
Uchwałą z września 2015 r. rada miejska odrzuciła wniosek pięciu mieszkańców o przeprowadzenie referendum gminnego dotyczącego funkcjonowania (likwidacji) straży miejskiej oraz samoopodatkowania mieszkańców na ten cel.
Na sesji rada powołała ze swego składu pięcioosobową komisję doraźną do sprawdzenia, czy wniosek odpowiada przepisom ustawy o referendum lokalnym. A komisja ta skierowała przeliczone karty poparcia do burmistrza celem stwierdzenia prawidłowości podpisów (imiona, nazwiska, adres zamieszkania, nr PESEL oraz podpis). Po ich weryfikacji komisja, uznała, że ogólna liczba prawidłowo złożonych podpisów wyniosła 3061, i nie przyjęła za spełniające wymogi ustawy o referendum lokalnym 166 podpisów. W związku z tym uznała, że inicjatorzy przeprowadzenia referendum nie przedstawili...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta