Szczególne okoliczności wygaśnięcia umowy utrudnią rozliczenia
Przepisy nie określają kompleksowo wielu sytuacji związanych ze śmiercią pracownika czy pracodawcy. Dotyczy to np. wydawania świadectw pracy. Często postępowanie opiera się na intuicji, logice związanej z charakterem zdarzenia i zwyczajach.
Sebastian Kryczka
Śmierć pracownika lub pracodawcy to najmniej pożądany sposób zakończenia współpracy. Niestety, nie można wykluczyć takiej wersji rozstania. Sytuacja ta rodzi wiele konsekwencji prawnych, których kodeks pracy nie reguluje w sposób pełny. Ponadto odmienne skutki wiążą się ze zgonem pracownika i pracodawcy. Odejście szefa niekoniecznie musi oznaczać zakończenie stosunku pracy.
Ustanie stosunku pracy może mieć formę jego rozwiązania, które poprzedzone jest dokonaniem właściwych czynności prawnych, lub wygaśnięcia. Najprościej ujmując, stosunek pracy wygasa w związku z wystąpieniem określonych zdarzeń. Powodują one skutek prawny w postaci właśnie wygaśnięcia stosunku pracy.
Art. 631 § 1 k.p. stanowi, że z dniem śmierci...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta