Nie wszyscy chcą płacić więcej za dobrą żywność
Co drugi Polak zwraca uwagę na ceny produktów spożywczych.
Beata Drewnowska
Nadal 34 proc. konsumentów nie chce płacić więcej za żywność wysokiej jakości. Do 5 proc. więcej za produkty premium jest gotowy wydać jedynie co piąty ankietowany – taki wniosek wypływa z badania firmy GfK Capibus, którego wyniki znalazły się w raporcie Banku BGŻ BNP Paribas zaprezentowanym w środę. Dotyczy on zmian konsumpcji żywności w Polsce.
Czekolada zyskuje
– Ceny są nadal bardzo istotne w przypadku zakupów żywności w Polsce – wyjaśnia Dariusz Winek, dyrektor departamentu analiz ekonomicznych, sektorowych i rynków rolnych Banku BGŻ BNP Paribas. – Ich wzrost zwykle przekłada się na spadek popytu na żywność. Wyjątkiem są mleko, ziemniaki, czekolada i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta