Elektroniczne listy od fiskusa: stan niepewności
Od stycznia pełnomocnicy podatników będą odbierali pisma z urzędów tylko przez internet. Nadal nie wiadomo, jak to będzie wyglądało w szczegółach.
paweł Rochowicz
O samej elektronizacji takich kontaktów wiadomo już od kilku miesięcy. Uchwalony we wrześniu nowy przepis art. 144 ordynacji podatkowej przewiduje, że „doręczanie pism pełnomocnikowi będącemu adwokatem, radcą prawnym lub doradcą podatkowym oraz organom administracji publicznej następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej albo w siedzibie organu podatkowego". Innymi słowy – pełnomocnik prowadzący sprawy podatnika będzie musiał pofatygować się do siedziby właściwego urzędu skarbowego albo uruchomić swój komputer.
Tylko ePUAP
Jak dokładnie ma wyglądać ta korespondencja elektroniczna – o tym ordynacja już nie wspomina....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta