Wydanie towarów jest częścią usługi marketingowej
Nieodpłatne wydanie towarów na rzecz grupy docelowej w ramach prowadzonej kampanii marketingowo- promocyjnej nie jest odrębną dostawą towarów i nie podlega odrębnemu opodatkowaniu VAT.
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 23 listopada 2015 r. (III SA/Wa 4024/14).
Spółka jest częścią międzynarodowego koncernu farmaceutycznego, lecz nie zajmuje się obrotem produktami leczniczymi. Prowadzi na rzecz koncernu i swojego kontrahenta działalność marketingowo-promocyjną, mającą na celu budowanie relacji z grupą docelową – głównie z lekarzami i innymi praktykami medycyny. Podczas spotkań spółka wręcza nieodpłatnie – oprócz profesjonalnych opracowań medycznych – ulotki, materiały marketingowe, takie jak kubki czy zegary z logo firmy, niekiedy urządza poczęstunki. Za prowadzenie tej działalności marketingowej wystawia kontrahentowi fakturę.
Zdaniem spółki nieodpłatne przekazywanie towarów nie powinno zostać odrębnie opodatkowane VAT, ponieważ opodatkowana jest prowadzona usługa promocyjna. Według spółki nieodpłatne wydanie towarów nie jest odrębną dostawą, ale częścią usługi marketingowej. Odmienne uregulowanie prowadziłoby – zdaniem spółki – do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta