Warto być na rynku amerykańskim
Piotr Woźniak | PGNiG ma potencjał do stania się marką międzynarodową – mówi p.o. prezesa gazowniczej spółki.
Rz: Czy dotychczasowa strategia PGNiG na lata 2014–2022 będzie kontynuowana?
Piotr Woźniak: Rewolucji nie będzie. Podtrzymujemy realizację określonych w strategii założeń. Mamy jednak swoje pomysły na funkcjonowanie i rozwój grupy. Z tego powodu do określonych dotychczas celów w wielu przypadkach będziemy podchodzić inaczej niż nasi poprzednicy. O szczegółach na razie nie chcę mówić. Myślę, że dokładnie sformułujemy je na początku przyszłego roku w szczegółowym planie działalności na 2016 rok. Z rzeczy pewnych mogę powiedzieć, że będę wzmacniał pozycję firmy na norweskim szelfie kontynentalnym. PGNiG ma potencjał do bycia marką międzynarodową, a projekt PGNiG w tym regionie bardzo dobrze się rozwija. Ponadto będziemy także rozwijać projekt w Pakistanie, gdzie niedawno otworzyliśmy naszą pierwszą kopalnię gazu.
Największe zyski PGNiG cały czas osiąga z wydobycia gazu ziemnego i ropy naftowej. Jaką wizję rozwoju tej działalności ma grupa?
Działalność poszukiwawczo-wydobywczą w kraju i na rynkach zagranicznych chcemy rozwijać w sposób równomierny. W tym kontekście konieczne jest m.in. powiązanie eksploatacji złóż gazu z realizowanym importem. Nie zapominajmy, że za siedem lat wygaśnie kontrakt jamalski, na mocy którego sprowadzamy błękitne paliwo z Rosji. Ponieważ chcemy się uniezależnić od dostaw ze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta