Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W reklamie stabilnie, ale ciekawie

28 grudnia 2015 | Ekonomia
Prognozowane wpływy reklamowe mediów w Polsce
źródło: Rzeczpospolita
Prognozowane wpływy reklamowe mediów w Polsce

Wydatki branży 
reklamowej będą w 2016 r. w Polsce rosły w tempie porównywalnym 
do tegorocznego.

magdalena lemańska

Nastrój w branży jest zupełnie inny niż przed rokiem. Ówczesne prognozy pełne były jeszcze ostrożności i dalekie od hurraoptymizmu. Publikowaliśmy je, komentując, że najgorsze, czyli kryzys, już minęło. W najnowszych prognozach dla przyszłego roku optymizmu i pewności jest w marketerach więcej. Może i rynek nie będzie pędził, ale pomimo wszystkich geopolitycznych zawirowań nie wytraca tempa, więc czeka nas trzeci z rzędu rok wzrostu.

– W Polsce prawdopodobnie utrzyma się pozytywne ożywienie na rynku reklamowym ze względu na przewidywany wzrost PKB, ale także kilka dużych wydarzeń sportowych, które mogą zaktywizować niektórych marketerów do większych wydatków – uważa Małgorzata Węgierek, prezes Havas Media Group Polska.

Dobry rok radia

SMG szacuje wzrost rynku reklamy na koniec 2015 r. na 3,7–3,9 proc. – Perspektywy na 2016 r. pozostają dobre i spodziewamy się zachowania umiarkowanego tempa wzrostu z roku 2015 na poziomie 3–4 proc., oczywiście przy założeniu dobrych impulsów płynących z gospodarki polskiej i światowej – mówi Piotr Piętka, prezes agencji SMG.

W podobnym tonie wypowiadają się szefowie innych domów mediowych. –...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10330

Wydanie: 10330

Spis treści
Zamów abonament