Pełnomocnictwo ogólne tylko w formie elektronicznej
Już za dwa miesiące trzeba będzie zacząć stosować w sprawach podatkowych nowe pełnomocnictwa ogólne. Będą one miały wyłącznie e-formę. Jedynie przy problemach technicznych możliwe będzie złożenie dokumentu papierowego.
Od początku roku funkcjonuje część nowych pełnomocnictw wprowadzonych nowelizacją ordynacji podatkowej z 10 września 2015 r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw. Dotychczasowe pełnomocnictwo zostało zastąpione trzema rodzajami pełnomocnictw:
- pełnomocnictwem szczególnym,
- pełnomocnictwem do doręczeń, oraz
- nowym pełnomocnictwem ogólnym, które wejdzie w życie 1 lipca 2016 r.
Pełnomocnictwo ogólne, którego wejście w życie, zostało odwleczone w czasie do 1 lipca 2016 r., będzie upoważniać do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej. Pełnomocnictwo ogólne oraz zawiadomienie o jego zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu będzie zgłaszane wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego – przez Portal Podatkowy lub ePUAP. Wyjątkowo, w przypadku wystąpienia problemów technicznych uniemożliwiających złożenie dokumentu drogą elektroniczną będzie możliwość złożenia pełnomocnictwa w formie pisemnej.
Umocowanie szczególne
Pełnomocnictwem o dużo węższym zakresie jest pełnomocnictwo szczególne, funkcjonujące od 1...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta