Leki: surowiej w reklamie
Resort zdrowia chce karać za wprowadzające w błąd reklamy medykamentów i suplementów diety.
Katarzyna Nowosielska
Tabletka na ból gardła, czu skuteczny preparat na odchudzanie – to tylko niektóre hasła reklamowe zachęcające do kupowania leków czy suplementów diety. Reklamy farmaceutyków są jednymi z częściej wyświetlanych w telewizji czy internecie.
Kierownictwo resortu zdrowia uważa, że trzeba z tym walczyć, bo Polacy są zachęcani do nadmiernej konsumpcji medykamentów.
– Prowadzimy analizę możliwości wprowadzenia ograniczeń w reklamie produktów leczniczych, suplementów diety oraz wyrobów medycznych – mówi Milena Kruszewska, rzecznik resortu zdrowia. Podkreśla, że ministerstwo nie może opracować przepisów, które byłyby sprzeczne z dyrektywą w sprawie wspólnotowego kodeksu reklamy produktów leczniczych stosowanych u ludzi. A unijne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta