Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kaprys pracownika nie usprawiedliwia jego ochrony

24 maja 2016 | Dobra Firma | Anna Borysewicz

Osoba, która celowo nie odbiera korespondencji 
od przełożonego 
z wypowiedzeniem 
i pouczeniem o prawie odwołania się od niego, 
nie może się domagać przywrócenia terminu na złożenie takiego pozwu.

Pracownik pozwał pracodawcę o zasądzenie odszkodowania za nielegalne wypowiedzenie. Pozew został jednak wniesiony po czasie. Opóźnienie pracownik tłumaczy tym, że nie uzyskał od szefa pouczenia o terminie i sposobie wniesienia odwołania od wymówienia. Stało się tak jednak dlatego, że bez wyjaśnienia nie zgodził się przyjąć przesyłki zawierającej oświadczenie zatrudniającego o rozwiązaniu umowy o pracę. Pracodawca dysponuje tzw. zwrotką, na której widnieje adnotacja zwolnionego o odmowie przyjęcia tego pisma. Czy takie zachowanie podwładnego uzasadnia przywrócenie terminu do wniesienia odwołania od rozwiązania stosunku pracy? Jakie argumenty powinien podnieść pracodawca pozwany w tym procesie? – pyta czytelnik.

Gdy pracownik bez swojej winy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10453

Wydanie: 10453

Spis treści
Zamów abonament