Kaprys pracownika nie usprawiedliwia jego ochrony
Osoba, która celowo nie odbiera korespondencji od przełożonego z wypowiedzeniem i pouczeniem o prawie odwołania się od niego, nie może się domagać przywrócenia terminu na złożenie takiego pozwu.
Pracownik pozwał pracodawcę o zasądzenie odszkodowania za nielegalne wypowiedzenie. Pozew został jednak wniesiony po czasie. Opóźnienie pracownik tłumaczy tym, że nie uzyskał od szefa pouczenia o terminie i sposobie wniesienia odwołania od wymówienia. Stało się tak jednak dlatego, że bez wyjaśnienia nie zgodził się przyjąć przesyłki zawierającej oświadczenie zatrudniającego o rozwiązaniu umowy o pracę. Pracodawca dysponuje tzw. zwrotką, na której widnieje adnotacja zwolnionego o odmowie przyjęcia tego pisma. Czy takie zachowanie podwładnego uzasadnia przywrócenie terminu do wniesienia odwołania od rozwiązania stosunku pracy? Jakie argumenty powinien podnieść pracodawca pozwany w tym procesie? – pyta czytelnik.
Gdy pracownik bez swojej winy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta