Eksportowy triumf piwa nad wódką
Trwa ekspansja zagraniczna chmielowego trunku. W 2015 r. został liderem eksportu branży alkoholowej.
Beata Drewnowska
Niemal 172 mln euro był wart eksport polskiego piwa w 2015 r. To prawie 19 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z raportu Zespołu Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych (FAMMU/FAPA). O tak dużym wzroście decydowało kilka czynników: od rosnącej sprzedaży piw warzonych na zlecenie sieci handlowych po sukcesy zagraniczne browarów rzemieślniczych.
Międzynarodowa ekspansja chmielowego trunku sprawiała, że w 2015 r., po raz pierwszy od wejścia do Unii Europejskiej, wódka przestała być naszym alkoholem, który sprzedaje się najlepiej za granicą. W ubiegłym roku eksport napojów spirytusowych, czyli głównie wódki czystej, poszedł w górę o 1,1 proc., do 166,9 mln euro – podaje FAMMU/FAPA.
– Szanse, aby sprzedaż zagraniczna piwa z Polski nadal rosła, są duże – uważa Danuta Gut, dyrektor biura Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. Niewykluczone więc, że w 2016 r. w eksporcie przewaga piwa nad wódką się zwiększy.
Od Urugwaju po Chiny
– Polskie wódki ze względu na reputację mają potencjał, aby umacniać swoją pozycję za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta