Sieciowe łowy kandydatów do pracy
Serwisy z ofertami zatrudnienia zmieniają swój sposób działania, by sprostać wymogom rynku pracownika.
Anita Błaszczak
Do niedawna głównym wyzwaniem dla serwisów rekrutacyjnych było zdobycie ogłoszeń. Jednak widoczna od połowy 2014 r. poprawa na rynku pracy, która systematycznie zwiększa liczbę ofert zatrudnienia, nasiliła też rywalizację o kandydatów do pracy. Szczególnie o tych pasywnych, którzy sami nie szukają zatrudnienia.
Według badań firmy rekrutacyjnej Antal, chociaż ośmiu na dziesięciu specjalistów i menedżerów jest zainteresowanych zmianą pracodawcy, to odsetek tych, którzy aktywnie szukają zatrudnienia (przeglądając oferty pracy i rozsyłając CV) spadł do 25 proc., poziomu najniższego od pięciu lat.
Pasywny, ale cenny
O dotarcie do pasywnych kandydatów zabiegają dzisiaj wszyscy – w tym serwisy rekrutacyjne i portale społecznościowe. Chcą to też ułatwiać dwa polskie start-upy: serwisy rekrutacyjno-crowdsourcingowe, które kuszą premiami finansowymi za polecenie odpowiedniego kandydata do pracy. Jeden to działający od zeszłego roku Shookai.pl, a drugi to uruchomiony w czerwcu br. serwis Lepszapraca.pl., który chwali się znanym i doświadczonym na rynku usług HR inwestorem. Został nim Tomasz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta