Polskie start-upy idą na zakupy
Mamy coraz więcej młodych, innowacyjnych firm z szansami na globalny sukces na miarę Skype'a czy Ubera.
michał duszczyk
Rodzimy start-up DocPlanner, do którego należy popularny serwis ZnanyLekarz.pl, gdzie pacjenci wymieniają się opiniami o lekarzach, przejął swojego hiszpańskiego konkurenta – firmę Doctoralia. Dzięki temu polska spółka stała się największym globalnym serwisem do umawiania wizyt lekarskich online.
Globalny lider z Polski
DocPlanner nie ujawnia wartości transakcji, ale twórca start-upu Mariusz Gralewski zapewnia, że za udziały zapłacił znacznie więcej, niż wynosi suma polskich inwestycji w Hiszpanii dokonywanych w ciągu roku. Dotychczas inwestycje te oscylowały na poziomie 4–5 mln euro.
Pieniądze na inwestycje spółka pozyskała z kolejnej rundy finansowania. Od funduszy Target Global (udziałowiec m.in. niemieckiego Delivery Hero), Enern Invest oraz Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju pozyskała 20 mln dol. W sumie od 2012 r. start-up został przez inwestorów zasilony kwotą 132 mln zł.
To pierwsze tak duże przejęcie dokonane przez polski start-up za granicą. Dzięki akwizycji DocPlanner swoje usługi oferuje m.in. w Meksyku, Brazylii, Argentynie, Turcji i Włoszech. Już teraz firma jest liderem rynku w Polsce, Hiszpanii i Turcji. W naszym kraju ma 20-proc. udział w rynku umawiania online prywatnych wizyt lekarskich.
– Potencjał do wzrostu jest tu znikomy. Musieliśmy postawić na przejęcie i ekspansję zagraniczną, bo w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta