U najsłabszych czynsze będą coraz niższe
Galerie handlowe muszą walczyć o przyszłość.
Ciągły wzrost konkurencji na rynku centrów handlowych wymusza szybką reakcję właścicieli starszych obiektów. Jednak i te całkiem nowe muszą iść na ustępstwa w stosunku do najemców, ale też zaskoczyć klientów.
Coraz ciaśniej
W pierwszym półroczu 2016 r. podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce przekroczyła ponad 13,5 mln mkw. Szczególnie silny był – i jest nadal – trend otwierania centrów i parków handlowych w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców – wynika z badań firmy Cushman & Wakefield.
Wyjątkowo intensywnie rozwija się koncept tzw. strip malli – niewielkich obiektów handlowo-usługowych z ciągiem sklepów z niezależnymi wejściami od parkingu. Dobrze się on sprawdza w małych miejscowościach, pozwalając najemcom obejmować swoim zasięgiem coraz mniejsze rynki. Najbardziej prężnymi branżami są w tym przypadku: drogerie, RTV/AGD, odzież i obuwie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta