Jak chronić zagraniczną ekspansję produktów
Planując strategię rozwoju marki należy zweryfikować status posiadanych praw ochronnych na znaki towarowe oraz wybrać terytoria, które powinny zostać objęte ochroną.
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej podejmują działania mające na celu ochronę swych znaków towarowych poza granicami kraju. Obecność produktów sygnowanych polskimi markami na zagranicznych rynkach jest coraz częstsza. Kształtowanie międzynarodowego charakteru i zwiększonej rozpoznawalności znaków zwykle zaczyna się od rozwoju sieci dystrybucji przez pozyskiwanie nowych rynków zbytu i zawieranie umów handlowych z podmiotami z innych krajów. Planując działania na nowych terytoriach warto wcześniej zadbać o ochronę znaków w wybieranych rejonach świata. Ochrona znaków towarowych opiera się bowiem na zasadzie terytorialności.
Marka globalna powstaje zwykle wtedy, gdy znaki towarowe chronione są w większości państw na świecie. Zgłaszający ma do dyspozycji zgłoszenia:
- krajowe (w Polsce lub bezpośrednio w innych państwach),
- międzynarodowe (poprzez tzw. system madrycki) lub
- regionalne (obejmujące całą Unię Europejską).
Planując strategię rozwoju marki należy zweryfikować status posiadanych praw ochronnych na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta