Innowacyjność kluczem do rozwoju polskich firm
Innowacyjność to nie tylko wdrażanie przez spółki nowych technologii, ale też nowatorskie podejście do zarządzania i finansowania. Przedsiębiorstwa w naszym kraju mają na tym polu jeszcze sporo do zrobienia.
Materiał powstał we współpracy z bankiem Pekao SA
Innowacyjność to słowo klucz, bez którego w ostatnich latach nie może odbyć się żadna debata na temat warunków koniecznych do rozwoju polskiej gospodarki. Często jest sprowadzane do chwytu retorycznego, ale nie zmienia to faktu, że bez innowacyjności trudno liczyć na szybki rozwój firm.
Bez nowości ani rusz
Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ innowacje przynoszą korzyści nie tylko przedsiębiorstwom, ale także państwu – obywatelom, lokalnym społecznościom, urzędom. Politycy przekonują, że „albo będziemy mieli gospodarkę innowacyjną, albo byle jaką". Na razie jednak nie błyszczymy na tym polu. O ile pod względem PKB na mieszkańca regularnie nadrabiamy zaległości do sąsiadów i krajów Europy Zachodniej, o tyle pod względem wydatków na innowacyjność jesteśmy daleko.
W 2014 r. roku nasz kraj przeznaczył na innowacje 0,9 proc. PKB, czyli równowartość nieco ponad 234 dolarów na mieszkańca. To podobny poziom jak na Słowacji, mniejszy mają m.in....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta