Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bardziej dyskretny urok luksusu

21 października 2016 | Ekonomia
Rynek luksusowy się zmienia. Firmy muszą się dostosować do nowych trendów.
źródło: Rzeczpospolita
Rynek luksusowy się zmienia. Firmy muszą się dostosować do nowych trendów.
Tomasz Wiśniewski, partner w KPMG
źródło: materiały prasowe
Tomasz Wiśniewski, partner w KPMG

Miejsce zakupu przestaje mieć znaczenie. Coraz więcej Polaków po towary z wyższej półki wybiera się do tanich sieci, a nie do luksusowych salonów.

piotr mazurkiewicz

Ogromne zmiany w zwyczajach zakupowych Polaków postępują. Kanały sprzedaży się przenikają, a konsumenci nie przywiązują już wagi ani do konkretnych sieci, ani sklepów. Nie tylko jeśli chodzi o żywność, ale także towary z wyższej półki.

– Globalnie rynek dóbr luksusowych rośnie, a decyduje o tym demografia. Więcej ludzi staje się bogatych, szczególnie Chińczyków. Jednocześnie na rynku widać trendy, które nazywamy trading-up i trading-down. Konsumenci nie chcą przepłacać za coś, co nie daje poczucia różnicy – mówi Pierre Mercier, starszy partner z Boston Consulting Group.

Wszechmocna sieć

Coraz więcej osób przed wybraniem się na zakupy sprawdza oferty w internecie. Inni z kolei oglądają produkty w tradycyjnych placówkach, by transakcję sfinalizować w sieci. Z badania Ceneo wynika, że 36 proc. klientów sklepów stacjonarnych, zanim wybierze się na zakupy, sprawdza informacje o produktach w sieci.

– Konsumenci nie widzą sprzeczności w wydaniu w dyskoncie 100 zł na wino i cieszenia się z okazyjnego zakupu proszku do prania za 20 zł. Zakupy premium nie znikają, ale przenoszą się w inne miejsca, np. do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10580

Wydanie: 10580

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Ekonomia

Absolwenci zjadą do Warszawy
Awaria Turowa nie zagrozi prognozom PGE
Bardziej dyskretny urok luksusu
Bezpieczni w sieci
Brexitgeddon nie taki straszny
CETA – rozprawa z mitami
Dreamlinera chętnie przyjmę
Dzienny wykres WIG20
Europejski Bank Centralny nie doszedł jeszcze do ściany
Gminy ostrożne z podwyżką danin od turbin
Idea Bank wypełnia ubytki po GetBacku
Ikea zapłaciła w Niemczech, ale Kreml i tak chce swoje
Innowacyjność kluczem do rozwoju polskich firm
Internauci wybiorą projekty edukacyjne
Inwestycyjne ożywienie nadejdzie
Kalendarium gospodarcze
Kluczowa jest dla nas innowacyjność i reindustrializacja
Które spółki zaskoczą inwestorów
Lotos inwestuje w rafinerie oraz zagospodarowanie złóż ropy i gazu
Lufthansa: Lepsza prognoza rocznego zysku
Mocne tąpnięcie sprzedaży kart pre-paid
Niewielkie korzyści dla pracodawców
Osłabienie złotego
PGG na stratach, choć ceny węgla rosną
PKN Orlen mniej inwestuje
Państwo pogrążone w oparach paranoi
Prima Moda: Pierwszy zwiastun poprawy wyników
Rozbieżne koszty obniżki wieku emerytalnego
Rudzki: Żyć jak na Pomorzu
Spółki walczą o kapitał
Stała stopa jest za długa
Strategia energetyczna Ukrainy to atom i woda
Szklane windy na targach Euro-Lift w Kielcach
W Polsce realizuje się coraz więcej dużych projektów
W skrócie
WIG20 znów na plusie
Wielki wysyp silnikowych inwestycji w Polsce
Wyjście polskiej nauki w świat
Zaskakujące tąpnięcie
Zbliżenie świata nauki pod parasolem Jedwabnego Szlaku
Zerowe stopy mogą nie zachęcać do inwestowania
Zamów abonament