Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konieczne wstępne badanie rynku

08 listopada 2016 | Ekonomia

Planując ekspansję zagraniczną w nowym kraju, warto nieco czasu poświęcić na zebranie informacji o rynku. Pozwoli to uniknąć niespodzianek np. w postaci mocnej pozycji lokalnej konkurencji lub niewiarygodnych kontrahentów. Artur osiecki

Źródeł informacji o eksporcie jest na tyle dużo, że przedsiębiorcy narzekają, że są one rozrzucone w zbyt wielu miejscach. Przedsiębiorcy nie powinni się jednak zniechęcać ich mnogością, ale korzystać z nich selektywnie.

Jak zapewniali w Białymstoku, podczas warsztatów eksportowych, wiodący eksporterzy z Podlasia, etap wstępnego badania nowego rynku zagranicznego jest nieodzowny. Tak działa m.in. Spółdzielnia Mleczarska w Łapach, firma Mallow produkująca meble metalowe, specjalizująca się w spedycji samochodów spółka Adampol i Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES.

– PEPEES jest aktywny w eksporcie od wielu lat m.in. na rynkach Unii Europejskiej, Azji i Ameryki Południowej. Wchodząc na nowe rynki, nigdy nie pomijamy etapu wstępnego ich rozpoznania. Taka analiza nie jest długotrwała, a daje wiele wskazówek, np. o obecności i pozycji konkurencji. Może ustrzec też przed wieloma niespodziankami, np. przed nierzetelnością potencjalnych klientów....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10594

Wydanie: 10594

Spis treści
Zamów abonament